روند عیب یابی و تعمیر موبایل به این ترتیب است که اول بخش های سخت افزاری و نرم افزاری مختلف دستگاه توسط کارشناسان مجرب بررسی می شوند. این کار با این هدف انجام می شود که تکنسین بداند دقیقا کدام بخش آسیب دیده و برای رفع مشکل باید چه اقداماتی انجام داد. پس از پایان عیب یابی و شناسایی بخش های معیوب، اقدامات ترمیمی مورد نیاز انجام می شود

گاهی این اقدامات نرم افزاری هستند و شامل آپدیت سیستم عامل، ریست فکتوری، ویروس کشی، اصلاح تنظیمات و … می شوند. گاهی هم قطعاتی مثل برد، باتری، ال سی دی، گلس، اسپیکر و … آسیب دیده اند و نیاز به تعمیر یا تعویض دارند. در این صورت تیم تعمیرات موبایل، قطعات معیوب را به تناسب شدت آسیب دیدگی، ترمیم یا تعویض می کنند.اگر فرایند عیب یابی درست انجام شود، تعمیرکار مسیر ترمیم دستگاه را به درستی طی می کند و در نتیجه می توان به برطرف شدن ایراد گوشی امیدوار بود


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *