احتمالاً برای شما نیز پیش آمده باشد که احساس کنید ریموت کنترل تلویزیون دیگر به خوبی پاسخگوی فرمان‌های شما نیست . در چنین شرایطی واکنش ما به عنوان کاربر، تعویض باتری های موجود در ریموت کنترل است. اما واقعیت آن است که در برخی شرایط، خرابی پیش امده با تعویض باتری نیز برطرف نمی‌گردد.. در این حالت خرابی ریموت کنترلر میتواند به دو دلیل باشد.
1- قرارگرفتن روغن ویا مایع عایق مابین دکمه ریموت و صفحه حسگر سیمی قرار گرفته در زیر دکمه.
2- ار بین رفتن هدایت کربنی زیر کلید که باعث ایجاد اتصال در در صفحه حسگر مانریسی  در صورت فشار به کلید میشود .
برای تست اینکه بدانیم کدامیک از این موارد اتفاق افتاده است لازم است که ریموت را با استفاده از ابزاری که مانند پیک گیتار است و برای باز کردن موبایل استفاده میشود و شکل ان در زیر محتوا امده است باز کنیم . لازم به تذکر است که معمولا ریموتها با خارهای مابین جدار بجای پیچ بسته میشوند. صفحه پلاستیکه دکمه ها را برداشته و صفحه حسگر ماتریسی  را مشاهده میکنیم که ایا روغت یا مایعی در داخل آن نریخته باشد سپس این صفحه و صفحه زیر کلید را با پنیه و الکل تمیز میکنیم.
3- مقاومت زیر کلید را برای کلید معیوب انداره میگیریم ممکن است کربن زیر این پایه به مرور زمان خورده شده باشد و مقاومت بی نهایت نشان داده شود در این صورت از مایع کربن که در بازار برای این منظور بفروش میرسد استفاده کرده انرا با گوش پک کن اغشته کرده و زیر کلید را با ان پوشش میدهیم و میگزاریم خشک شود . گوشی را میبندیم و انرا امتحان میکنیم .

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *